아버지에 대해 생각하게 해 주는 명언

When you're young, you think your dad is Superman. Then you grow up, and you realize he's just a regular guy who wears a cape.

- Dave Attell -

당신이 어렸을 때 당신은 당신의 아버지가 슈퍼맨인 것처럼 생각되었을 것이다. 하지만, 당신이 자랐을 때 당신은 알게 될 것이다. 아버지는 단지 슈퍼맨 망토를 두른 평범한 사람이었다는 것을...

My favorite thing about being a father is just seeing my kids grow and do some of the same things that I did when I was a kid, man.

- LeBron James -

아버지가 되어서 가장 좋은 것는 아이가 자라면서 내가 아이었을 때 했던 행동들을 똑같이 하는 것을 보는 것이다.

Lately all my friends are worried they're turning into their fathers. I'm worried I'm not.

- Dan Zevin -

최근 나의 친구들은 그들이 그들의 아버지를 닮아간다고 걱정한다. 하지만, 나는 나의 아버지와 닮아가지 않는 것이 더 걱정된다.

Being a dad isn't just about eating a huge bag of gummy bears as your wife gives birth. It means being comfortable with the word 'hero'.

- Ryan Reynolds -

아버지가 된다는 것은 단지 아내가 아이를 출산할 때 젤리 한 봉지를 먹고 있는 것을 의미하지 않는다. 아버지가 된다는 것은 '영웅'이라는 단어에 익숙해짐을 의미한다.

The greatest tribute a boy can give to his father is to say, 'When I grow up, I want to be just like may dad.'

- Billy Graham -

아이가 아버지에게 줄 수 있는 최대의 찬사는 다음과 같이 말하는 것이다. "내가 어른이 되면, 나는 아버지처럼 될꺼야."

I have found the best way to give advice to your children is to find out what they want and then advise them to do it.

- Harry S. Truman -

나는 자녀들에게 조언을 해 주는 최고의 방법을 찾았다. 그것은 그들이 무엇을 원하는지를 알아 내고, 그들에게 그것을 하도록 조언해 주는 것이다.

I'm a father; that's what matters most. Nothing matters more.

- Gordan Brown -

나는 아버지이다. 그게 나에게 있어 가장 중요한 것이다. 이것보다 더 중요한 것은 아무것도 없다.

Anyone can be a father, but it takes someone special to be a dad, and that's why I call you dad, because you are so special to me.

- Wade Boggs -

어느 누구도 아버지가 될 수 있다. 하지만, 아빠가 되기 위해서는 특별한 사람이 되어야 한다. 이것이 내가 당신을 아빠라 부르는 이유이다. 당신은 나에게 있어 아주 특별한 사람이니까.

Becoming a dad means you have to be a role model for your son and be someone he can look up to.

- Wayne Rooney -

아버지가 된다는 것은 당신의 아들에게 모범이 되는 사람이 되는 것이다. 그리고, 그가 존경할 수 있는 사람이 되는 것이다.

By the time a man realizes that maybe his father was right, he usually has a son who thinks he's wrong.

- Charles Wadsworth -

당신이 당신의 아버지가 옳았다는 것을 알게 되는 순간은, 당신이 틀렸다는 생각을 가지고 있는 아들이 생기는 순간이다.

When my father didn't have my hand, he had my back.

- Linda Poindexter -

아버지가 나의 손을 잡아주지 않았을 때에도, 아버지는 항상 내 뒤에서 날 지켜주고 계셨다.

My father didn't tell me how to live. He lived and let me watch him do it.

- Clarence Budington Kelland -

나의 아버지는 나에게 어떻게 살아야 하는지에 대해서 말해 주지 않았다. 그냥 그가 살아가는 모습을 보여줬을 뿐이다.

My father gave me the greatest gift anyone could give another person: He believed in me.

- Jim Valvano -

나의 아버지는 세상의 그 어떤 선물보다 더 큰 선물을 나에게 주셨다. 그는 나를 믿어 주셨다.