피터 드러커 명언

 

The best way to predit your future is to create it.

미래를 예측하는 가장 최선의 방법은 미래를 스스로 만드는 것이다.

Whenever you see a successful business, someone once made a courageous decision.

성공한 비즈니스 대부분은 한때 누군가 용기있는 결정을 한 것들이다.

Most of what we call management consists of making it difficult for people to get their work done.

매니지먼트라고 불리는 대부분의 것들은 사람들이 그들의 일을 하기 어렵게 만드는 것들 뿐이다.

Management is doing things right; leadership is doing the right things.

매니지먼트란 일을 옳게 하는 것이고, 리더십이란 옳은 일을 하는 것이다.

Start with what is right rather than what is acceptable.

할 수 있는 것으로부터 시작하지 말고, 옳은 것으로부터 시작해라.

The most important thing in communication is to hear what isn't being said.

의사소통에서 가장 중요한 것은 말하지 않은 것을 들을 수 있는 능력이다.

There is nothing so useless as doing efficiently that which should not be done at all.

원래부터 필요가 없는 것을 효과적으로 하는 것만큼 의미없는 것은 없다.